http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

IGRA BEZ KRAJA. DOSLOVNO.

Inside a Star Filled Sky

iasfs
Inside a Star Filled Sky jedna je od najnevjerojatnijih igara koje smo se ikada dohvatili

Jason Rohrer čovjek je koji je dosad kreirao i izdao nekoliko indie igara dok je ponajviše pažnje pokupio prošlogodišnjom 'Sleep is Death'. Iako potpuno zastarjele grafike, igra je pažnju kritike i publike privukla vrlo inovativnim, gotovo revolucionarnim konceptom a slično se danas događa i s njegovim najnovijim projektom pod imenom 'Inside a Star Filled Sky'.

 

Iako se naizgled radi o još jednoj u nizu platformskih pucačina, naziv igre vrlo je indikativan. Radi se naime o igri koja praktički nema kraja, koja se ne ponavlja i koju zapravo kreirate vi sami.

 

Koncept je naizgled vrlo jednostavan; WASD tipkama upravljate kretanjem lika koji izgleda poput...male nakupine piksela, kroz levele koji često nemaju ni rep ni glavu. Vaš cilj na svakom levelu je, dakako, eliminirati sve neprijatelje, no to nije i primaran cilj jer najvažnije je zapravo prikupiti prave power-upove tj. različita poboljšanja u vidu povećane brzine, povećane brzine ili snage streljiva i sl. I već tu javlja se prva značajna 'caka' ove igre; prikupljene poweru-upove ne možete koristiti sve dok ne prijeđete na sljedeći level gdje vas očekuju mnogo opasniji neprijatelji koje opet morate eliminirati i opet prikupiti prave power-upove da bi se probili na sljedeći level. No, ne uspijete li se probiti kroz level, igra se premješta unutar vašega protagonista. Tu vam je opet zadaća eliminirati neprijatelje kako bi oživjeli sami sebe i ojačani primjerice većim healthom još jednom pokušali proći level koji prvotno niste uspjeli.

 

 

Ako mislite da je ovo zbunjujuće znajte da s vremenom postaje sve gore, bizarnije i teže za shvaćanje. S vremenom ćete shvatiti da se zapravo radi o tome da je svaki trenutni level organizam lika kojega ćete kontrolirati na sljedećem levelu. Dakle, da bi lik koji ćete tek kontrolirati bio dovoljno snažan, u njegovom organizmu morate odabrati prave power-upove. Ne uspijete li, vraćate se natrag u organizam i stvar ide ispočetka.

 

Osim ulaska u samoga sebe da bi odabrali prave power-upove, druga opcija je da uđete u organizam – neprijatelja. Kao što u svojemu organizmu birate najbolje power-upove, u neprijateljevu vam je cilj suprotan – morate odabrati što goru kombinaciju power-upova kako bi ga vaš protagonist mogao nadjačati. No, stvar koja se tu može dogoditi je da unutar organizma neprijatelja sretnete neprijatelja kojega ne možete eliminirati. Pogađate – rješenje je da uđete u njega i odaberete lošu kombinaciju power-upova. I da...i onda i tu dolazite do nepobjedivog neprijatelja. Ulazite u njega. Birate krive power-upove. Zvuči bizarno, no igra zaista nema kraja s obzirom da levele generira samo računalo i ako tako želite, igru ćete sljedećih 20-ak sati igrati unutar organizma neprijatelja unutar organizma neprijatelja, unutar...organizma neprijatelja.

 

Osim u sebe i neprijatelje ulaziti možete čak i u power-upove. Unutar power-upova sakupljate ostale power-upove i na taj način mijenjate power-up u koji ste prvotno ušli jer on preuzima karakteristike koje ste mu dodijelili igrajući unutar njega samoga.

 

Što se spominjanih naprijatelja tiče, isti imaju vrlo ograničeno kretanje koje je lako predvidjeti i specifične karakteristike, ovisno o aktiviranim power-upovima unutar sebe.

 

Iako iz ove recenzije možda i niste stekli taj dojam, radi se o jednoj od najintrigantnijih i najbizarnijih igara koje smo ikada zaigrali. Da, tu je namjerno pikselasta grafika koja je zapravo vrlo ugodna, kao i glazba koja zvuči sasvim neodređeno jer zapravo nije glazba već tok nasumičnih tonova, no koncept Inside a Star Filled Skyja je toliko teško shvatljiv da će vas jednostavno gurati iz levela u level sve dok ga ne shvatite. Tj. do misli da ga shvatite jer kada i pomislite da ste ga shvatili, igra će vas iznenaditi i - uvjeriti u suprotno. Prema priznanju samoga autora, igra je zapravo metafora beskonačnosti koja je vrlo teško shvatljiva, baš kao i ova igra.

 

Zaigrate li ovu igru nakon recimo Black Opsa ili Homefronta s namjerom da na nju utrošite otprilike isti opseg vremena i prijeđete ju – odmah odustanite. Igra je zbog svog praktički beskonačnog koncepta gotovo bez kraja, a Jason Rohrer tvrdi da bi se igra teoretski možda mogla završiti nakon, pazite sad ovo – 2000 (dvije tisuće) godina gameplaya.

 

OCJENA: 5

 

 

Komentari

Komentiranje članaka dopušteno je samo registriranim korisnicima. Da biste mogli ostaviti svoj komentar, trebali biste se prijaviti kao registrirani korisnik. Za prijavu koristite link "Prijavi se" u gornjem desnom uglu stranice. Ako nemate korisničko ime, molimo vas da se registrirate koristeći link "Registriraj se" u gornjem desnom uglu portala.
 

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije