http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

DVADESET GODINA REZANJA

Mortal Kombat - antologija

mk2011_raiden
Ovog tjedna, uoči izlaska devetog (da, DEVETOG) Mortal Kombata priredili smo temu koja se bavi ovim gotovo dvadeset godina starim serijalom

Od svojih najranijih trenutaka u svijetu automata, pa sve do danas, Mortal Kombat serijal plijenio je pažnju igrača. Što svojim tehničkim pristupom, što finesom borbenog enginea, ova igra zavukla se u srca starijih i mlađih, te ga onda raznjela u komade. Ili, štajaznam, iščupala ga i zamrznula. Da, suočimo li se sa činjenicama, ovaj serijal temelji se na nečemu od čega se čistuncima penje kosa na leđima. Mortal Kombat je igra, dragi naši – koja se temelji skoro isključivo na nasilju. Tehinka, egzekucija i specifičnost borbenog enginea nije toliko istaknuta koliko činjenica da sama igra predstavlja vrhunac neukusa.

 

Seksi.


U vrijeme kada je izašao, Mortal Kombat kretao se finom linijom koja zapravo definira mnoge naslove tog razdoblja. Početkom devedesetih godina prošlog stoljeća, ultranasilne igre krcane krvlju bile su zaista totalni hit. Shvativši kako bi bilo simpatično napraviti još jedan naslov koji koristi taj klišej, a ujedno i eksploatira borilački žanr – igrini autori su manje-više slučajno pogodili zlatnu žilu. Na više načina nego što bi itko pomislio. I kao što i svi znamo – igra je postala hit. I to zasluženi.

 

Predivna reklamica...

 

Kada govorimo o Kombatovom „neukusu“ ne govorimo o lošem dizajnu ili pogrešci u estetici. Mortal Kombat je od samog početka pakirao natprosječnu kvalitetu borbenog sustava i neopisive brutalnosti. Mnoge igre nakon njega pokušale su se povlačiti na nasilne egzekucije, nasilje i šok – te su u potpunosti podbacile. Glavna poanta kod ovog serijala je činjenica da pakira zavidnu razinu igrivosti i maštovitosti u fini „celofancampy ultranasilja. Zahvaljujući ovome, franšiza živi već dvadeset godina, a ovog ponedjeljka izlazi po deveti put. Zvuči li ovo možda otrcano? Ne, ako uzmemo u obzir na koliko je ova igra načina reciklirana. Dapače, Tobias i Boon (odnosno Boon više nego Tobias) – autori ovog serijala -  nipošto ne planiraju stati. Deveti Mortal Kombat, jubilarno nazvan samo „Mortal Kombat“ (zijev) indicira na to da se čitava priča resetira.

U novom Mortal Kombatu Raiden putuje u prošlost, nakon što se jadan nagledao svih gadarija kroz koje je svijet prošao tijekom osam nastavaka, te pokušava ispraviti originalni Mortal Kombat fijasko, te spasiti naš predivan mali svijet od sigurne propasti. Koja blentava priča, misliti će neki od vas. Pa, realno gledano – je. Iako, ruku na srce, ova igra previše i ne puca na priču, već na činjenicu da je zabavna, nasilna i dobro složena. Ipak, da bi došao do konačnog resetiranja, Mortal Kombat morao je proći kroz zaista svašta. Njegov prvi nastavak, koji mnogi nazivaju jednim od najvećih ikoničkih borbenih naslovom devedesetih – bio je ogoljena verzija onoga što smo se imali nagledati do danas. Likovi su snimani glumci, pozadine su jednostavne u najbolju ruku (po današnjim standardima, barem), no to i dalje ne znači da se ovaj nastavak nazove – pravim klasikom.

 

Krasna glazba, moramo priznati.


Drugi nastavak (1992.) unio je poboljšanu paletu boja (da, sve ne izgleda kao trećerazredni VHS pornić), nove poteze i nekoliko novih likova. Sama igra postigla je dobar komercijalni uspjeh, a njen najveći adut – brutalni fatalityi povišestručeni su – tako da svaki lik na nekoliko načina može dovršiti svoga protivnika. Osim fatalitya, uvedene su šale (joke) i poboljšana paleta udaraca. Za one koji pate na priču, fabulu i motivaciju drugog MK-a, recimo da se sada svi mrcvare u Outworldu, gdje Shang Tsung dovlači Raidena i njegove heroje kako bi ih sve, eto, pobio. Oskarovski materijal, kažemo vam.

 

Reklama kaže sve. MORTAL KOMBAT

 


Treći MK (1995.) i dalje piči po manje-više istoj cesti, s time da je (kao što se i dalo očekivati) krcan još nekolicinom novih likova, većim izborom poteza...te novim egzekucijama. Da, dragi naši – Tobias i Boon očito su pukli u nekom trenu i zaključili kako ova igra jednostavno ne može biti preozbiljna. Ovo je rezultiralo ubacivanjem animalitya (pretvaranja u životinje kako biste smaknuli protivnika), te babalitya i friendshipa (gdje doslovno dajete poklone protivniku, recimo). S obzirom da su dosadašnji nastavci preveliku prednost obrambenoj borbi, u trojku je ubačeno trčanje, kao i programabilni komboi koje je bilo nemoguće prekinuti. Prema mnogima, treći Mortal Kombat bio je vrhunac franšize...nakon čega su stvari malo počele roniti prema dolje.

 

E pa deco, ofo vam je kad previše gledaš crtiće...

 

Malo gameplaya...


Četvrti Mortal Kombat (1999.) uveo je čuvenu treću dimenziju u igrin koncept. Broj likova bio je reduciran u odnosu na prijašnje nastavke. Također, uvedena su oružja – da oružja. Fatalityi su također bili reducirani na „nasilne“ opcije. Ovo sve možda zvuči kao korak prema nazad, no prema riječima igrinih autora, tranzicija na tri de bila je do neke mjere „nužna“. Bilo kako bilo, fanovi serijala dijele se na one koje favoriziraju treći nastavak, te one koji svesrdno prihvaćaju tri de i hvale četvorku koliko su god dugi i široki. Što da kažemo – stvar ukusa, jelte.

 

Je, je...shvaćamo - ima ORUŽJA!

 

Noob Saibot u akciji...


Peti Mortal Kombat (2003.), također zvan među ekspertima kao Mortal Kombat: Deadly Alliance, oduševio je korisnije Playstationa 2, Playstationa 1, Xboxa, te Gamecubea (yup, no pi si vržn). Quan Chi i Shang Tsung ovog puta su ujedinili snage (odakle i naslov), a gud gajsi ih pokušavaju zaustaviti (predvođeni su, naravno, Raidenom). Sama igra smatra se prvim rebootom serijala – potezi su svedeni svega na par specijalki, borilišta su dosta pojednostavljena, a sidestep, koji je bio apsolutna koma u četvorci, ovog puta je iskoristiv kao dobar strateški alat. Nadalje, tu su test your might, test your sight, Konquest (sustav izazova kojim zarađujete Koinse) i Krypt (posebni sustav otključavanja skrivenih elemenata unutar igre).

 

Divno, uzbudljivo i tak dalje...


Šesti Mortal Kombat (2006.) pod imenom Deception uveo je nešto što velik broj igara danas uzima kao redovitu opciju – online multiplayer. Na ovom aspektu igre radilo se preko godinu dana, a žalosna stvar je, barem po Ed Boonu, to što ona nije uključena u Gamecube verziji (koja to zaslužuje). Naslov je imao 26 likova opremljenih sa dva fatalitya, prema zahtjevima gaming zajednice. Mortal Kobat: Deception dobio je iznimno dobar feedback sa strane fanova, te postigao solidan komercijalni uspjeh. Zapravo, dovoljno dobar da naprave sedmicu.

 

Šesta sreća, kažu neki...


Armageddon, sedmi Mortal Kombat (2007.) postigao je ono što niti jedan nastavak do sada nije uspio – skupiti sve MK likove ikada. Moćni roster od 67 likova, svaki sa dva stava i po dva fatalitya bio je dovoljan da uzrokuje glavobolju svakom luđaku koji je tvrdio da zna igrati sa apsolutno svakim borcem. Priča se ovog puta vodi oko armagedona uzrokovanog sukobom svakog Mortal Kombat borca ikad – koji su postali toliko moćni da ih niti bogovi nisu mogli obuzdati. Mortal Kombar Armageddon u sebi je sadržavao ekvivalent Puzzle Fightera, te pravi pravcati Go-kart mode nazvan (pogodili ste) Kart Kombat. Naslov je dobio relativno povoljne ocjene od kritičara (88%), te zaradio svojim autorima dovoljno para da – pogodili ste – naprave JOŠ jedan Mortal Kombat...ovog puta u kolaboraciji sa DC Comicsima.

 

I tak...sad svi skup ajmo...


Tako je, konačno igra u kojoj sa Scorpionom možete Supermanu zabiti koplje u prsni koš. I jeli bila super? Pa, iako su je kritičari po defaultu dizali u nebesa, igra se toliko držala klišeja, da nije postigla očekivanu dozu inovacije. Sama mehanika igre bila je solidna, no konačna egzekucija ostavila je mnoge fanove serijala sa gorkim okusom u ustima. Da, egzekucije su i dalje tu, kao i interesantna borba u zraku – no konačni uspjeh u komparaciji sa prijašnjim igrama definitivno nije bio „na razini“.

 

Ajde konačno Metneme, dolijao si!

 


Novi nastavak je, dijelom i zbog toga, posegnuo u korijene serijala. Drago nam je vidjeti kako Boon radi dobar posao u usmjeravanju franšize prema novim fanovima, dok ujedno golica maštu svim nostalgičarima.

Realno gledano, MK serijal kao igra i kao franšiza jednostavno je nevjerojatan. Jednostavna ultranasilna borilačka igra koja je evoluirala u  međunarodni hit, koja je inspirirala nekoliko (loših) filmova, kao i igranu seriju koja je već imala svoju premijeru na Youtubeu nešto je čemu se bez diskusije (ako ništa drugo) barem mora skinuti šešir. Svaka čast autorima – za Mortal Kombat franšizu napravili su nešto što serijali sa daleko većim potencijalom nisu mogli postići niti u snovima.

 

Imaju stila, šta da kažemo...

 

Za razliku od ovoga... :D

 

 

Komentari

Komentiranje članaka dopušteno je samo registriranim korisnicima. Da biste mogli ostaviti svoj komentar, trebali biste se prijaviti kao registrirani korisnik. Za prijavu koristite link "Prijavi se" u gornjem desnom uglu stranice. Ako nemate korisničko ime, molimo vas da se registrirate koristeći link "Registriraj se" u gornjem desnom uglu portala.
 

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije