http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

STRAH I PRIJEZIR

Smrt PC gaminga

Ovog tjedna Gamereport baca se u koštac sa zlom primisli propasti PC gaminga

Duboko ste nezadovoljni dolaskom LA Noirea isključivo na konzole? Priznajemo, živimo u čudnim vremenima za PC gaming. Toliko drukčiji od onog prije petnaestak godina da je praktički nemoguće povlačiti neke objektivne komparacije s trenutnim stanjem gaminga na kućnim računalima. Veliki, vrlo realan komad kolača pod imenom gaming trenutno je orijentiran prema konzolama, a način kako bismo ga eventualno doveli nazad na PC nije jedan od planova velikih distributera.

 

A zake ne na pisiju?

 

I što onda napraviti? Adaptirati se i kupiti konzolu ako planiramo biti u trendu? Ili se uljuljati u lavinu besplatnih casual igara i pomiriti se s činjenicom da nikada nećemo biti ful supač ko oni hip i kul klinci koji imaju svaku postojeću konzolu, ali i dalje dobivaju nekontrolirani poriv da to spomenu svaki put kada ih pitate je l' ima kaj pametnog za igranje? Kako je, zapravo, do ovoga došlo? PC je trebao biti vrhunac po pitanju gaming platformi, zar ne?

 

Haters gonna hate...


Pa, stvar sa PC-jem kao platformom za igranje problematično je po mnogim kategorijama. Prije nego što krenete s komentarima da smo konzololjupci i štaveć ne, sakupite osnovne činjenice i pogledajte zajedno s nama što zapravo uzrokuje propadanje PC-a kjao primata među platformama na kojima se je moguće igrati. Realno gledano, već par godina gledamo sve manje PC ekskluziva, dok sve češće dobivamo ekspresne konzolaške portove.

 

Jedan od lošijih portova za PC... Slavni Dino Crisis.

 

Što nije u redu sa PC-jem? Realno gledano, top PC konfiguracije svjetlosnim su godinama ispred bilo koje konzole po pitanju hardvera. Njihova superiornost je očita, s obzirom na to da su sve top konzole današnjice punjene komponentama koje su stare koliko i sama konzola. Pogledajte na Wikipediji vrijeme izlaska Xboxa 360 i Playstationa 3 i uvidjet ćete koliko je zapravo tehnologija otišla prema naprijed od trenutka njihovog izlaska.

 

'Fantastična' reklama za Xbox...

 

Razlog zbog kojeg se neki PC igrač osjeća inferiornim ili ugroženim od igraćih konzola nije se u principu promijenilo otkad PC računalo postoji. Neki nostalgičari pričati će vam o tome kako se u davna vremena znalo što je PC i koliko je to dobra platforma, no činjenica je da se u skoro svakoj hardverskoj eri znalo što je kućno računalo, a što je konzola – na očitim primjerima. Tijekom osamdesetih, kada je autor ovih redaka prtljao po svome prvom PC-u, Nintendo i Super Nintendo bili su meka za igre. Pih, te pucačine, pa sve silne avanturističke igre, pa veliki brodovi koji se raspršuju u tisuće i tisuće komada. Konzole su u to doba i dalje bile neki nazovimo ga, ideal po pitanju platforme za igru.

 

Nekad je bilo ovakvo... I bilo je dobro, vjerujte nam.

 

I znate što? Nama to ni u kojem smislu nije čudno. Igraće konzole nose svoje ime s razlogom. Radi se o hardveru koji je namijenjen za igranje igara na jednostavan i pristupačan način. Za igranje na PC računalu potrebno je neko osnovno znanje rada na njemu. Danas vam se možda to čini kao svakodnevna stvar da netko zna koristiti PC. Konačno, sama činjenica da čitate ove retke donekle svjedoči vašoj računalnoj pismenosti. Međutim, okrutna činjenica je da u centrima za edukaciju postoje tečajevi za rad na računalu. PC zahtijevaju predznanje za korištenje, dok konzole ne. Također, igranje igara na televizoru je, kako god da se postavite, do neke mjere šarmantno. U krajnjoj liniji, igranje konzolaških igara je samo jedan evolutivni korak prema naprijed u odnosu na globalno prihvaćen koncept gledanja televizije. Čak u oba slučaja imate kontroler u rukama. I kako to utječe negativno na PC gaming? Tako da koncept igranja igara čini globalno pristupačnim i prihvatljivim. Ne zaboravimo kako za rudimentarnu PC konfiguraciju punu uskih grla morate izdvojiti minimalno četiri tisuće kuna, dok prosječna konzola iziskuje oko 50 posto te cijene za, po mnogima, puno ugodnije iskustvo.

 

Pimp my PC


Nakon toga treba uzeti u obzir činjenicu da svatko svoga konja hvali. Jedna stvar je kupiti hardver, a druga stvar je slušati kako vlasnici konkurentskog branda hvale svoj. Ovo je pogotovo karakteristično za konzole. Što se PC-ja tiče, davno prije postojali su fanovi grafičkih brandova. Tako ste imali ekipu koja voli ATI i ekipu koja voli nVidiju. Ironično, kulminacija ove presmiješne utrke u naoružanju uobličila se u čuveni nVidia logo na početku nekih 3D igara, kao i namjerno sabotiranje enginea da se komično sporo vrti na 'konkurentskom' brendu. Što od toga imamo kod konzola? Ništa. Najbolja stvar koju možete napraviti je pljuckati po onoj drugoj konzoli i fanatično grliti svoju.

 

Znate o čemu pričamo.

 


Nažalost, taj fanatizam se dosta često sprovodi i kod novinara isto kao i kod fanova brandova. Ovo je dijelom dovelo i do medijskog hypea vezanog uz ratovanje konzola koje traje već predugo i penje nam se na vrh glave otkad imamo nesreću medijski ih pratiti. Nisam siguran za druge autore, no iskreno – čitavo picajzliranje oko toga tko posjeduje koji hardver je lako rješivo tako da (ukoliko ste dovoljno blesavi ili bogati) doslovno kupite sve platforme i kažete baj nekom inicijalnom izboru. Gdje tu spada PC? Gdje tu spada vrhunski hardver i skupe komponente? Pa u nišu koja je više orijentirana činjenici da je PC odnosno Mac platforma za posao, pa tek onda za igre. Također, evolucija žanrova dovela je do adaptacije mnogih klasičnih PC igara poput FPS-ova i akcijskih RPG-ova na konzole.

 

Ovakvo što niste ni zamišljali prije deset godina, a sada se vrti na konzolama.


Nakon što su shvatili da im se više isplati raditi igre za dvije dominantne konzole umjesto za 100.000 različitih PC konfiguracija te dobro zaraditi na tome, autori su polako počeli sve više raditi na razvoju igara za Playstation i 'box. Pc je i dalje zastupljen, jasno, no činjenica je da većina mainstream noviteta dolazi na njega u obliku portova. Ovo, istina, prije petnaest godina nije predstavljalo trend, s obzirom da je PC uglavnom na sebi vrtio ekskluzive. Danas se, eto, osim ako ne radite World of Warcraft, neisplatljivo raditi visokobudžetne nastavke i ekspanzije za PC igre. Čim prije to prihvatite, tim bolje za vas.

 

Father Jacku jako je žao zbog pomanjkanja PC ekskluziva.


Trenutni gaming na PC-ju se, u načelu, svodi na MMO-e i freemium naslove. Naslovi poput WoWa koji predstavlja pretplatnički model, kao i League of Legends koji predstavlja freemium su, recimo tako, najpopularniji oblik trendi softvera za PC. Svi oni silni showcase naslovi poput Crysisa 2 su zapravo demonstracije enginea koje jednostavno nemaju neki silan udar na tržište. Zbog čega? Zato što se, pogodili ste, opet radi o portovima. A što je sa neiskorištenim potencijalom snažnog PC hardvera, pitate se? E, pa dragi naši, tamo je priča još gora.

 

Da, da... Crysis 2...


Svi silni Quad core procesori, grafičke kartice od 2.400 kuna i slične đinđe malo vrijede ukoliko nitko ne iskorištava njihov pun potencijal. Inertnost PC developera odavno ima modus operandi koji ograničeni kod, engine i visoke hardverske zahtjeve kompenzira novo-izašlim hardverom. Danas kada je gaming postao ekstreman biznis, bitno je raditi naslove koji rade na širem spektru konfiguracija, a ne na samo najboljima. Smanjenjem broja pokrivenih platformi dobivate smanjen broj prodanih kopija. S konzolama tog problema nema, s obzirom na to da se one razlikuju uglavnom po kapacitetu diska i količini prikopčanih kontrolera.

 

Novi hardver za PS3...


Tijekom devedesetih hardversko nabrijavanje bilo je uobičajen trend kod PC igara. S dolaskom rentabilnijeg konzolaškog gaminga kupovanje novog hardvera je jednostavno izašlo iz trenda. Ono što PC gamer u većini slučajeva dobiva je razvodnjeni konzolaški port koji je u neku ruku direktni centaršut u gonade po pogledu kompenzacije za pet tisuća kuna ulupanih u novu grafu i prockas. Razvoj konzolama superiornog PC gaminga u principu je dosta čudan biznis ako ne planirate raditi masivne multiplayere. Hvala svemu, taj žanr se do sada nije uspio ukorijeniti u konzolaški gaming – odnosno, svaki pokušaj je ispao dosta, dosta slabo.

 

MMO-i  sveta oaza za PC gamere koji se vole hvaliti ekskluzivama...


Ovime možemo zaključiti nekoliko stavki vezanih uz kontemporarni PC i njegov status u svijetu igara (Krešo mi nije dao da pišem o povijesnom aspektu, pa sada pilimo isključivo po novim trendovima). Kao prvo, ono što ga danas odvaja od silnih kućnih konzola je moćni multiplayer freemium model gaminga, kao i razvijena indie scena (iako ni to nije baš žestoko, s obzirom da na Xbox liveu možete kupiti šitload dobrih indie arkada koje su, hihihi, konzolaške ekskluzive). Kao drugo, mnogima je sjedenje za radnim stolom ugodnije nego sjedenje pred televizorom, što nam i nije neki žešći argument. Treće, tradicionalni pristup gamingu i hardcore naslov i danas imaju svoje mjesto u lepezi PC igara – samo su puno manje medijski eksponirani.

 

Limbo? Samo na Xboxu...

 

Znate, u zadnjih, šajaznam, trideset godina – igre su postale biznis od kojeg ljudi žive. Postoji mainstream i underground. Potencijal da underground i hardcore pogode zlatnu žilu i zarade milijarde su ovdje, no puno su riskantnije. Pogledajte što je Minecraft postigao i znati ćemo što mislimo pod ovime. U drugu ruku, napraviti još jedan Need for Speed, Dirt ili CoD je dosta jednostavan posao – barem po idejnom principu. Nadalje, konzole su dosta profitabilan biznis. Ne, fakat jesu. PC u priču upada kao moćna platforma – ali samo u hipotetskom smislu. On ima potencijal i grafičku nadmoć nad konzolama, no piratstvo, rentabilnost i nekompatibilnost hardvera i softvera na kraju dana konzolaškim igrama daje dosta veliku prednost.

 

Jedan od boljih trailera za Minecraft. Gospon Nolan, nemojte ovo gledat'.


Drugim riječima – PC je bolji od konzola na papiru, no činjenica je da konzole trenutno okreću puno veću lovu i sukladno tome imaju puno više intrigantnih i inovativnih ekskluziva. Ove ekskluzive su dijelom i rezultat neprekidnog razvoja sofvera dok vam za vratom stoji ograničenost konzolaškog hardvera. Ako ste PC developer, hardver uvijek možete staviti u drugi plan... No to će vas, kao što smo prije napisali – zakinuti za hrpu prodanih kopija. U konačnici, PC ima budućnost kao i konzole, no jednostavno nemojte očekivati igre tipa Final Fantasy, ICO, God of War i Infamous. Očekujte inovativne multiplayere, hrpu indie naslova, WoW, freemium i casual. I da, kupite konzolu... Osjećat ćete se bolje.

 

Sve o temi:
PC
ps3

Komentari

Komentiranje članaka dopušteno je samo registriranim korisnicima. Da biste mogli ostaviti svoj komentar, trebali biste se prijaviti kao registrirani korisnik. Za prijavu koristite link "Prijavi se" u gornjem desnom uglu stranice. Ako nemate korisničko ime, molimo vas da se registrirate koristeći link "Registriraj se" u gornjem desnom uglu portala.
 

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije