http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

IMAJU LI SMISLA?

Console wars

Dan izlaska konzole PlayStation 3 2006. godine, dan je kada su započeli i sukobi između vlasnika Microsoftove i Sonyjeve konzole. Opravdani ili ne, oni iz godine u godinu uzimaju sve više maha, toliko da su dobili i danas popularan naziv: 'console wars'

Xbox 360 na tržištu se pojavio u studenom 2005. godine kao prva od tri konzole sedme generacije. Nakon točno godinu dana uslijedio je izlazak Nintendove Wii konzole i Sonyjevog PlayStationa 3 koji su se na tržištu pojavili s tek nekoliko dana razlike. Iako je do danas prodan u više od 86 milijuna primjeraka, Wii nikada nije bio ozbiljna konkurencija Xboxu 360 ili PlayStationu 3. Nintendo se s vremenom fokusirao na mlađu populaciju, a konzolu preobrazio u sredstvo za tjelovježbu.

S druge strane, ozbiljni gameri birali su isključivo između Xbox 360 i PlayStationa 3, a svaka od konzola imala je po jednu prednost nad konkurentnom konzolom već u startu. Prednost Xboxa 360 bila je ta što se na tržištu pojavio godinu dana prije PS3, dok je prednost PlayStationa 3 bila sama franšiza PlayStation koja ima zaista neprocjenjivu vrijednost. Dovoljno je spomenuti i da je prethodni PlayStation 2 najprodavanija i najuspješnija konzola u povijesti koja i dan danas ostvaruje izvrsne prodajne rezultate.

S takva dva izvrsna proizvoda na tržištu, bio je vrlo izvjestan i sukob između dva kampa, tj. vlasnika Xboxa 360 i PlayStationa 3. Sukob je, kao što smo to već i napomenuli, s vremenom poprimao sve veće razmjere i do danas otišao u gotovo besmislene krajnosti. Odlučili smo stoga na papir staviti tehničke specifikacije obiju konzola i dokučiti imaju li tzv. console wars ikakva smisla.

LucasArts/Microsoft/Sony

 

Iako načelno rade na istoj brzini (3,2 GHz), Sonyjev Cell zapravo je mnogo učinkovitiji. Naime, kao što je vidljivo, Xbox Xenon sadrži tri dual-threaded jezgre, dok Cell pogoni sedam single-threaded jezgri pomoću kojih ostvaruje brzinu od čak 230 Gigaflopsa. Za usporedbu, Xenon unutar Xboxa 360 postiže njih tek 77. Za one koje to zbunjuje, Gigaflop označuje broj informacija koje procesor može obraditi unutar jedne sekunde. Nadmoć Sonyjevog Cella je sasvim očita.

 

LucasArts/Microsoft/Sony

 

Iako Sony odnosi laku pobjedu što se procesora tiče, Xbox 360 ima za nijansu jaču grafičku karticu. ATI Xenos kod Xboxa 360 sadrži 512 MB RAM-a koje dijeli sa sistemskim RAM-om, dok nVidijin RSX posjeduje 256 MB RAM-a, a još 244 MB može 'posuditi' od sistemskog RAM-a. Iako PS3 u biti daje bolje rezultate što se bandwidtha tiče, blagu prednost Xboxu 360 daje i 10 MB eDRAM-a, zbog čega Xenos postiže nešto bolje krajnje rezultate.

 

LucasArts/Microsoft/Sony

 

Kao što smo već naveli, Xbox 360 posjeduje 512 MB RAM-a koje dijele RAM i grafička kartica, tako da broju u prikazanoj tablici treba uzimati s rezervom. Kao što je vidljivo u tablici, Sonyjev RAM je višestruko brži od Microsoftovog što rezultira i razlikom u bandwidthu. Pobjedu i ovdje odnosi Sony.

 

TVRDI DISK

 

Što se tiče tvrdog diska, nema smisla uspoređivati. I Xbox 360 i PS3 donose nekoliko različitih edicija konzole s različitom zapreminom HD-a i na krajnjem je kupcu odluka koliki mu tvrdi disk treba. Kod obje konzole HD radi na 5400 rpm, a uloga HD-a ponekada je zanemariva. Naime, instalacijom igara na HD dobivate konzolu koja je neusporedivo tiša, a u isto vrijeme ne masakrirate disk player.

 

DISK PLAYER

 

Kao što sigurno i znate, PlayStation 3 od svoga izlaska ponosi se ugrađenim Blu-Ray playerom, tako da dobar dio kupaca u konzoli ima i Blu-Ray player koji danas još uvijek stoje gotovo kao najjeftini modeli PS3-a. S druge strane, Microsoft se pri izlasku konzole 2005. godine odlučio za HD-DVD format koji je još tada konkurirao Blu-Ray formatu. Tržište se na kraju odlučilo za Blu-Ray, HD-DVD je potisnut, a i Microsoft je odustao od ugradnje istoga u novija izdanja svoje konzole. Xbox 360 danas ima najobičniji DVD player, a igre dolaze na dual-layer DVD medijima zapremine od 8,5 GB (za usporedbu, Blu-Ray medij zaprema 25 GB). Ne radi se tu o velikom problemu za Xbox 360, no Blu-Ray svakako olakšava stvari razvojnim studijima koji na raspolaganju imaju višestruko više prostora, ali i igračima koji se ne trebaju zamarati zamjenom diskova kod nekolicina igara. Primjerice, recentni L.A. Noire na Xboxu 360 dolazi na čak tri DL DVD medija te na jednom Blu-Ray mediju za PS3.

 

Također, Xbox 360 DVD medije čita brže (12x) no PS3 (8x).

 

VIDEOPODRŠKA

 

I na ovome polju konzole su praktički izjednačene. Naime, i Xbox 360 i PS3 su High Definition iliti HD konzole koje podržavaju HD Ready (720p) i Full HD (1080p) rezolucije, zbog čega će vlasnici TV-a obdarenih dijagonala neizmjerno uživati ma koju konzolu uzeli.

 

AUDIOPODRŠKA

 

Bez iznenađenja, i na ovome polju rezultat je gotovo iznenađujući, tj. ovisan o opremi kakvu imate. Što se analognog signala tiče, Xbox 360 nadmašuje PS3 sa svojom podrškom za Dolby Pro-Logic II, dok će se vlasnici PS3-a morati zadovoljiti običnim Stereom. Što se digitalnoga signala tiče, Sony je u blagoj prednosti jer osim 5.1 Dolby Digitala nudi i 7.1 LPCM dok Xbox 360 nudi tek 5.1 Dolby Digital.

 

PRIKLJUČCI

 

Što se ulaznih jedinica tiče, Xbox sadrži čak pet USB portova i port za Kinect, dok PS3 raspolaže sa 2 USB porta i Bluetoothom 2.0, zbog čega Sony ipak odnosi pobjedu u ovoj kategoriji. Na obje konzole istovremeno može biti priključeno čak sedam kontrolera. Xbox 360 ima i ulaze za memorijske jedinice pomoću kojih se, primjerice, saveovi mogu prebacivati s jedne na drugu konzolu.

 

MREŽA

 

Sve koji zanima više od singleplayera, zanimat će i kakvim mrežnim mogućnostima raspolažu konzole. Na ovom polju Sony odnosi pobjedu gleda li se protočnost žičane mreže. Xbox nudi brzinu od 100 MBps, a PS3 čak 1 GBps. Što se bežične veze tiče, pobjedu ipak odnosi Xbox 360 s naprednijom tehnologijom 802.11n nasuprot 802.11g kod PS3-a. Kako istinski preziremo žice, prednost dajemo Xboxu 360.

 

ZAKLJUČAK

 

Fokusiramo li se samo na tehnički aspekt Xbox 360 i PlayStation 3 konzole, blagu pobjedu ipak odnosi PlayStation 3. Ipak, ono što tzv. fanboyevi (koji se često sukobljavaju i na Gamereportovim Facebook stranicama) često zanemaruju jest činjenica da performanse igara na konzolama prije svega ovise o kvaliteti optimizacije. Tako su nimalo rijetki slučajevi da igre izgledaju bolje na Xboxu 360, što je bilo slučaj kod Black Opsa, Crysisa 2, NFS: Hot Pursuita i još mnogih drugih.

 

Na kraju krajeva, i te razlike neprimjetne su kada zavaljeni sjedimo dva metra od televizora i uživamo u novim genijalnostima Valvea, Epic Gamesa ili Quantic Dreama.

 

Da, ratovi konzola iliti console wars nemaju nikakvog smisla. Zadovoljni ste svojom konzolom i uživate u iskustvu gaminga? Jedino je to i važno i stoga nema potrebe omalovažavati konkurentnu konzolu. Gejmajte i volite se, gameri. I tu i tamo eksajte neku kratku.

 

Sve o temi:
ps3

Komentari

Komentiranje članaka dopušteno je samo registriranim korisnicima. Da biste mogli ostaviti svoj komentar, trebali biste se prijaviti kao registrirani korisnik. Za prijavu koristite link "Prijavi se" u gornjem desnom uglu stranice. Ako nemate korisničko ime, molimo vas da se registrirate koristeći link "Registriraj se" u gornjem desnom uglu portala.
 

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije