http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

KOLIKO TE NOGE NOSE

Fenomen speedruna

speedrun
Za ovotjednu temu odlučili smo se prihvatiti sve raširenijeg fenomena speedruna iliti prosto seljački rečeno – natjecanja u što bržem prolaženju igara, u što ne ulaze različite sportske ili trkaće igre koje same po sebi podrazumijevaju natjecanje u brzini

Fenomen speedrun star je najvjerojatnije kao i same igre, a do danas je poprimio tolike proporcije da ga se gotovo smatra supkulturom unutar gaming zajednice. Speedrun podrazumijeva namjeru da se igra završi u što kraćem vremenu, bilo najnormalnijim prolaskom igre bilo korištenjem nekih slučajno pronađenih mehaničkih nedostataka igre poput bugova.

 

Naravno, u speedrun ne spadaju srušeni rekordi neke staze u nekoj trkaćoj igri, već isključivo igre koje po svojoj žanrovskoj pripadnosti nisu namijenjene natjecanju u brzini.

 

Speedrunovi izvedeni najnormalnijim prolaženjem obično potraju nekoliko sati, no oni za koje se koriste mehanički nedostaci u samom kodu igre ili tzv. 'sequence breaking' traju svega nekoliko minuta. Za one manje upućene, 'sequence breaking' označava zaobilaženje jednog ili više dijelova igre za koje se inače smatra da su vitalni i nezaobilazni dio nekog dijela igre.

 

Kad smo već spomenuli iskorištavanje nedostataka samog koda igre, započet ćemo jednim od najdrastičnijih primjera: The Elder Scrolls III: Morrowind.

 

Autor ovih redaka osobno je proveo doslovno stotine sati lutajući pustopoljinama Morrowinda, a da nikada zapravo nije riješio glavni quest u igri zahvaljujući jednom lijepom bugu. Čovjeku koji ima najbrži speedrun Morrowinda to je uspjelo za nešto više od – četiri minute. Da, četiri minute. Uostalom, pogledajte priloženi video. Autor je pri prolasku iskoristio grešku u kodu koja je sasvim slučajno otkrivena, a koja omogućava tzv. 'sunder/keeting cheat'. Radi se o bugu u verziji Morrowinda 1.0 koji omogućava uvećanje određenog trajnog efekta na nekom itemu pri brzoj izmjeni dva različita itema. Ako ste zbunjeni ovim pojašnjenjem, pročitajte objašnjenje samoga autora.

 

Naravno, za svaki speedrun potrebni su sati i sati igranja igre te kada se kroz igru otkriju određeni 'shortcutovi', onda i sati planiranja i vježbanja određenih dijelova kako bi speedrun bio što brži tj. kraći.   

 

Jānis Lukss, autor priloženog speedruna zasigurno je Morrowind igrao godinama kako bi ga sasvim upoznao i na kraju ga uspio dovršiti u manje od pet minuta.

 

Inače, titulu najkraćeg speedruna ima igra Arcomage za čiji je prolazak trebalo punih – dvadesetak sekundi.

 

 

 

Nešto duže trajao je prolazak prvog Diabla koji je potrajao malo više od tri minute.

 

 

Zanimljivo je primijetiti da su svi speedrunovi koje vam danas predstavljamo izvedeni najkasnije 2009. godine, što znači da današnji speedrunovi za nekoliko godina neće vrijediti jer uporni igrači konstantno pronalaze sve bizarnije i brže načine za prolazak igara.

 

Kada se 2007. godine pojavio na tržištu, S.T.AL.K.E.R.: Shadow od Chernobyl postao je instantni hit unatoč brojnim tehničkim problemima. Iako se radi o relativno otvorenoj igri s velikim područjem odvijanja radnje, Mirku Brownu uspjelo je igru završiti za manje od dvadesetak minuta.

 

 

 

Zagrebačke gore list Serious Sam: The First Encounter ipak je bio nešto tvrđi kamen za speedrunere. Njegovu autoru za prolazak Serious Sama trebalo je gotovo 50-ak minuta.

 

 

Najveća arhiva speedrunova nalazi se na adresi http://speeddemosarchive.com gdje speedrunove po želji možete kategorizirati po brzini tj. kratkoći ili pak platformi, a za svaki speedrun postoji i naznaka kako je izvršen.

 

Što reći nakon svega viđenog? Ne pokušavajte ovo kod kuće. Ozbiljno, iako postoji predrasuda da su se gejmeri uhvatili speedrunova kako bi u što manje vremena završili igru, njih u pravilu rade gejmeri s previše slobodnoga vremena i ljudi koji si mogu dopustiti da desetine sati igraju neku igru kako bi je mogli dovršiti – u nekoliko minuta. S druge strane, iako su speedrunovi apsolutni anti-gaming, nećemo ih osuđivati jer da bi se stiglo do speedruna, potrebni su sati i sati pravog gaminga, a i priznajemo – s guštom ih gledamo.

 

Komentari

Komentiranje članaka dopušteno je samo registriranim korisnicima. Da biste mogli ostaviti svoj komentar, trebali biste se prijaviti kao registrirani korisnik. Za prijavu koristite link "Prijavi se" u gornjem desnom uglu stranice. Ako nemate korisničko ime, molimo vas da se registrirate koristeći link "Registriraj se" u gornjem desnom uglu portala.
 

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije