http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

AUTOR O AUTORU

Gamereportov autorski kutak: Damir Rukavina

taki
Ovog tjedna otvaramo seriju članaka u kojima ćete čitati...pa, o nama :D

U malom iskoraku od klasičnih komentara i tema, moram priznati kako mi „introspektiva“ poput ove doista odgovara. Više nego inače, iskreno, s obzirom da se ponekad zaista zapitam na koji se način ova stvar razvija. A koja stvar? Pa, gaming, za boga miloga. Otkad znam za sebe....dobro lažem...od svoje četvrte godine ostao sam vječito fasciniran video igrama i do današnjeg dana moram priznati kako čuđenje ne prestaje. U dobrom ili lošem smislu.

 

Ovakvo nešto je bilo i kod mene kada sam dobio prvo PC računalo...

 


Kada ste klinac kojem stari donosi diskete veličine prosječnog bloka za pisanje na kojima bi možda mogla biti super igra za koju nikad niste čuli – e to je bio biznis. Niste imali recenzije, niste imali internet, niste imali niti prijatelje koji će vam išta preporučiti. Bili ste istraživač koji pokreće neko obskurno smeće u nadi da će ga zanimati dovoljno da prijeđe par levela. I vjerujte mi, tada sam gutao svakakve gluposti. Od megalomanske ASCII verzije Pacmana, pa sve do svih neigrivih užasa koje sam na (prijateljevom) Commodoreu ili Spectrumu mogli odigrati.

 

PREKRASAN SOUNDTRACK!

 


Današnji gaming temeljen je dijelom na reklamiranju, dijelom na publicitetu među korisnicima, te u konačnici – snazi same franšize. Svi znaju kako se igre prodaju: imate jako ime, ljude koji su kupili prethodni nastavak i formulacija za novi „klasik“ je pred vama. Multimilijunske super-blockbustere ovih dana jednostavno je nemoguće napraviti od ničega. Većina stabilnih franšiza koje se smatraju temeljima gaming industrije naslovi su koje smo već vidjeli prije tri godine. Jasno, nove igre nastaju tu i tamo, ali su većinom dosta ziheraški biznis. Ako mene pitate, stvari će se ovako kretati još neko vrijeme, no uvjeren sam kako velike firme jako dobro znaju da svaki novi CoD i svaki novi Assassin's Creed postaje sve veći i veći rizik. U jednom trenu naslov će komercijalno poduvati, i što onda? Ne znam za vas, ali ja ću otvoriti pivo, stati se na prozor i gledati predstavu.

 

Ovak' ja idem ubijat...

 


Što je sa indijem? O indie industriji pisao sam barem u pet-šest tjednih tema. I znate što? Zaista je teško smoći riječi koje bi iskoristio kako bi opisao koliko nade polažem u nju. Termin „industrija“ dosta je labav, doduše. Većina ekipe koja je indie su ljudi poput vas ili nas koji, igrom slučaja, imaju ideju, znanje i volju napraviti mali ili osrednji projekt. I to je, što je najbolje, rad od srca. Kada radite u EA-u, vi radite na nečemu što vam je na popisu prioriteta. Ako ste indie, radite na nečemu što, budimo realni, radite samo za sebe. Ako zaradite dovoljno da pokrenete sljedeći projekt i prehranite se, odradili ste posao, naučili nešto i realno gledano – sami sebe motivirali da idete dalje. Što se budućnosti samog pokreta tiče, on je neupitan. Jedina varijabla koja je manjkava je pitanje hoće li se eksperimentalne i čudne igre koje dolaze iz nekih studija – prodati?

 

A art.

 


Kad smo već kod prodaje, mogli bi se dotaći trna u oku svih izdavača – piratstva. Piratstvo u gamingu ima dosta negativan publicitet. S razlogom. Prema svim konvencijama i zakonima koje se vežu uz pojmovanje igara kao proizvoda, njihova ilegalna distribucija je, pa...ilegalna. Diskusija oko terminologije zakona koji nekome garantira zaradu na plodu svojeg rada kojeg, eto, ljudi koriste – nije u redu. I ma koliko mi demantirali to, piratstvo u principu nije dobra ideja. I zato osobno ne stojim iza toga. Opet, utjecaj piratstva na gaming kao takav je dosta interesantan. Naime, ako sve zbrojimo i oduzmemo, piratstvo je jedan od razloga zbog kojeg su Playstation 1 i 2, kao i Xbox bili popularne konzole. JAKO popularne. Nisam siguran za aktualne statistike, ali gledano nekom zdravom logikom, ljudi su barem kod nas kupovali Playstation 2 upravo zato jer na njemu mogu pokretati „igrice s cedea“. Ista štorija stoji i iza Xboxa koji do najzadnje generacije nezvanično gleda piratima kroz prste. Dobro, ne možete koristiti Xbox Live Arcade ako imate crackanu konzolu. KOGA BRIGA? Upravo zbog toga, možda više nego samo lineupa, Xbox trenutno kreše Playstation. PS3 je postigao cilj „neprobojnosti“ i platio ga hackerskim napadima i komercijanim neuspjehom pet godina nakon izdavanja konzole. Tko je na kraju pobjednik? Pravda i neka crno bijela verzija „dobre stare pravice i poštenja“ sigurno nije.

 

Obavezno pogledati do kraja...

 


Naravno, ovim ne govorim da je ključ uspjeha konzole otvorenost korištenju piratskog softvera, no u „stvarnom svijetu“, barem za sada – ta pravila vrijede. Kako će se to mijenjati u budućnosti nije poznato, no kako internetska policija ide sve dalje i dalje sa kažnjavanjem krajnjih korisnika, uvjeren sam kako za pet-šest godina neće biti tako lako doći do ilegalnog softvera. Bez da dobijete sudskom tužbom po glavi, to jest.

 


Što se neke okvirne prognoze za budućnost gaminga tiče, vidim dosta potencijala u prijenosnim platformama poput talbeta i pametnih telefona, usku specijalizaciju PC gaminga u žanrove koje je teško proizvesti na konzolama, te na poslijetku, cloud gaming kao općeniti standard. Zvuči apstraktno, nevjerojatno ili naivno? Ne znam. Ako me je išta ovih dvadeset i kusur godina gaminga naučilo, to je da ljudi idu linijom manjeg otpora što se zabave tiče. Trivijalizacija gaminga kako bi se bolje prodao neizbježna je. Hardcore će postojati, no neće moći stati uz rame viralnim glupostima koje će na za sada vjerojatno nedokučive subverzivne načine vući zaradu od gamera. Sive prognoze, znam. No što ćete, tako barem ja razmišljam.

 

 

Budućnost. ;)

 


Uglavnom, to je više manje to što se mene tiče. Nadam se da vas je mali uvid u osobnu autorsku percepciju gaminga i industrije barem malo zaintrigiralo ili zabavilo. Ako ne, nadamo se da će kolege, o kojima ćete malo više čitati tijekom idućih tjedana malo više uveseliti. Ako ne, pretpostavljam da će slika Takinih sisa nadoknaditi duševnu bol pretrpljenu tijekom čitanja. Vidimo se u jednoj od sljedećih tema.

I pozdrav svima za kompljuterima.

 

Komentari

Komentiranje članaka dopušteno je samo registriranim korisnicima. Da biste mogli ostaviti svoj komentar, trebali biste se prijaviti kao registrirani korisnik. Za prijavu koristite link "Prijavi se" u gornjem desnom uglu stranice. Ako nemate korisničko ime, molimo vas da se registrirate koristeći link "Registriraj se" u gornjem desnom uglu portala.
 

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije