http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

NAJAVA/SPECIJAL

Grand Theft Auto V

gta_big_1
Datum objave:
20.12.2012 11:03
Autor: Karlo Šoltić
Povećaj veličinu slova
Smanji veličinu slova
Pošalji prijatelju
Ispiši stranicu
Za koji mjesec izlazi jedan od najiščekivanijih naslova 2013., Grand Theft Auto V, pa je vrijeme da sumiramo sve što znamo o ovom nadolazećem hitu.

Sve je započelo prije 15-ak godina kad je studio zvan DMA Design izdao prvi u nizu Grand Theft Auto igara i dokazao da se zločin i kriminal ipak isplate – u virtualnom svijetu, naravno.

 

GTA serijal je od svojih samih početaka imao nevjerojatan utjecaj na industriju video igara te je već prvi GTA okarakteriziran kao 'jedan od najoriginalnijih, najinovativnijih, najkontroverznijih i tehnički impresivnih PlayStation naslova.'  No, fenomen Grand Theft Auta se nije krio u njegovom izgledu, koji i nije bio baš impresivan pa čak i za ondašnje vrijeme, već u njegovoj igrivosti. Naime, sve do GTA III, franšiza se oslanjala na 2D grafiku te igranje iz ptičje perspektive. Ono po čemu je igra odskakala od drugih, osim po iznimnim količinama nasilja i krvi, je njezina nelinearnost. Vi ste, kao glavni protagonist, mogli slijediti glavne misije i priču ili ste pak mogli uzeti pauzu od prolijevanja krvi po glavnim misijama i malo prolijevati krv po sporednim, za priču nebitnim misijama. Tu je ležao pravi uspjeh prvog GTA – izazivanje masovnog nereda i kaosa te istovremeno izbjeći biti ulovljen.

 

 

Igra je bila smještena u tri velika grada – Vice City, Liberty City i San Andreas – koja su odavala dojam masivne igre u kojoj ste mogli graditi svoju reputaciju kao neustrašivog, nemilosrdnog tough guy-a koji ne preže ni pred čim. GTA 2 s druge strane nije izazvao salve oduševljenja poput svojeg prethodnika. Iako GTA 2 nije bio loša igra, dapače, bio je prilično dobar, naišao je na ne baš tako pozitivne kritike kao original. Igra se više smatrala poboljšanom jedinicom nego li opravdanim nasljednikom serijala. Nije bila toliko inovativna, a 2D grafika, masivne mape i nevjerojatna količina nasilja više nisu imali sjaj novog automobila. To se odrazilo i na prodaju, te je igra u neku ruku i financijski podbacila što je iznenadilo ne samo fanove serijala već i sam Rockstar Studios. Evo i malo beskorisne trivieGTA 2 je jedina igra u franšizi koja ne koristi rimske brojeve. Eto, sad i to znate.

 

Poučen greškama iz prošlog nastavka, Rockstar izdaje GTA III, mega-uspješnicu koje je bila sve ono što je GTA 2 trebao biti – 3D grafika

TREĆA IGRA U FRANŠIZI
"GTA III je bio revolucija u žanru ali i u cijeloj industriji."
koja je donijela osjećaj prostora te učinila igru više personalnom, dijeljenje batina uokolo iz trećeg lica te veoma priželjkivani način vožnje iz položaja vozača. Svijet je bio živ, skoro pa stvaran. Opseg kaosa koji ste mogli prouzročiti kao igrač oduzimao je dah. Ukratko, GTA III je bio revolucija u žanru ali i u cijeloj industriji. Ne treba ni reći da je igra polučila ogroman uspjeh te je postala najprodavanija igra u 2001. godini iako je na policama bila tek dva mjeseca. Dio tog monstruoznog uspjeha Rockstar duguje samom PlayStationu koji je uspio sagraditi mnogo raznovrsniju publiku za razliku od PC-a.

 

Izdavanje GTA III je bilo odgođeno za tri tjedna zbog rušenja Twin Towersa u New Yorku. Također, Rockstar je zbog tog događaja odlučio maknuti nekoliko stvari iz igre za koje su smatrali da više nisu prihvatljive, barem ne u toj društvenoj atmosferi koje je zavladala nakon tragedije. Tako su se na listi izbrisanih stvari našla djeca koja odguruju pješake, LCPD policijska vozila su izmijenjena da manje sliče onima od NYPD-a te efekt odvajanja udova od ostatka tijela prilikom ranjavanja NPC modela.

 

No, nisu svi bili oduševljeni GTA-om. Igra je izazvala toliko kontroverze u Australiji da je zabranjena te zaradila brdo sudskih tužbi diljem svijeta. Sve u svemu, GTA III je bio pokazatelj koliko su gameri  napredovali i kako se cijela gaming industrija promijenila.

 

Uslijedile su dva  nastavka koja su bila jednako uspješna – GTA: Vice City koji je bio smješten u 80-e godine prošlog stoljeća čija se radnja odvija oko trgovine kokainom i GTA: San Andreas čija je radnja bila smještena u 1992. godinu i opet je, naravno, povezana s drogom, no ovaj puta to je bio crack kokain. Jedna važna karakteristika San Andreasa je njegova masivnost. Rockstar je proširio igrivost sa grada na cijelu državu. San Andreas je bio čak četiri puta veći od Vice City-a.

 

KOMERCIJALNI USPJEH
"GTA franšiza dosad je prodana u vrtoglavih 125 milijuna primjeraka."
No nisu ni Vice City a pogotovo San Andreas protekli bez dizanja prašine. Zbog iznimno eksplicitnih dijaloga Vice City je bio optužen za rasizam no prije nego je dignuta tužba, Take-Two je reizdao igru bez dotičnih dijaloga te se tako izvukao iz potencijalnog problema. GTA: San Andreas je također upao u pravne probleme i to zbog scena seksa koje su čak bile i interaktivne – od stenjanja pa sve do spankanja. Nad Rockstar su se nadvili crni oblaci. ESRB je promijenio rating kategorije igre iz E ( sadržaj za sve 10+) u AO (sadržaj samo za odrasle 18+). Prodaja igre je zamrznuta i pokrenuto je masovno opozivanje igre s tržišta jer su čak i najutjecajniji političari sipali paljbu po GTA-u, Rockstaru ali i po cijeloj gaming industriji. San Andreas je prouzročio toliko buke da je čak i Hillary Clinton predložila pisanje zakona koji bi na federalnoj razini kontrolirao i nadgledao proizvodnju igara. Naravno, takav zakon nikada nije napisan a Rockstar se nagodio izvan sudnice i San Andreas se počeo ponovo prodavati.

 

Godine 2008., nakon odgode od 6 mjeseci, izašao je GTA IV. Čekanje se isplatilo. Rockstar je nadogradio igru na RAGE (Rockstar Advanced Game Engine) koji je redefinirao način na koji se GTA igra – kamera u vožnji je drugačija, ponašanje policije je promijenjeno a krađa auta značila je razbijanje prozora i pokretanje auta žicama. Vaš lik  je mogao popiti koju časicu alkoholnog pića koja bi se kasnije itekako odrazila u vožnji. GTA IV nije ogroman poput San Andreasa ali je svejedno impresivne veličine. Za razliku od San Andreasa, GTA IV nema loading screenova, ali je zato grad živ, brutalan i nepredvidiv.

 

 

No, krenimo mi napokon na najavu sljedeće GTA igre; kakav će biti GTA V? Prema dosadašnjim informacijama, Rockstar namjerava zauzeti potpuno drugačiji stav i sasvim novi pravac u franšizi.  

 

Jedna od najvažnijih promjena koje Rockstar uvodi u ovaj nastavak je igranje s tri glavna protagonista – Michaelom, Trevorom i Franklinom. Prema riječima samih Rockstarovaca na ovaj potez su se odlučili jer su htjeli napraviti nešto drugačije u odnosu na GTA IV u kojem su imali samo jednog glavnog aktera – Niku Belića. Odmah nakon objave o čak tri glavna lika, fanovi su se zapitali hoće li biti moguće prelaziti misije u co-op-u što je Rockstar veoma brzo negirao. Unatoč tome Rockstar stavlja snažan naglasak na multiplayer iako su do sada bili poprilično škrti s detaljima o tome dijelu igre. Poznato je samo da bi on trebao biti na neki način povezan s multiplayer komponentom Max Paynea 3.

 

O PROTAGONISTIMA
"Michael je umirovljeni kriminalac, Trevor propali pilot a Franklin bivši član bande." 
Pa krenimo redom - Michael je umirovljeni kriminalac u svojim četrdesetim godinama koji pokušava živjeti normalnim životom. Zaradio je brdo love i sad ne zna što da s njom radi. On živi život na visokoj nozi i dok se sve to s jedne strane čini idiličnim s one druge on je čovjek na rubu ponora. Prema riječima Dana Hausera, jednog od glavnih developera, Michael je u priči opisan kao čovjek koji nema ništa za izgubiti a istovremeno ima sve za izgubiti. On je lik s ogromnim egom, problemom kontroliranja svoje eksplozivne naravi i spremnosti da učini prilično velike moralne kompromise.

 

Trevor je s druge strane potpuna suprotnost Michaelu. Dok Michael živi bogat i raskošan život, mentalno nestabilni Trevor je zapeo u prikolici. On je propali pilot koji živi u prljavom i jedino što ne želi je stati. Prate ga konstantno partijanje i kaos. On i Michael su prije bili najbolji prijatelji i dok je Michael uspio u životu, Trevor je završio u pustinji u prikolici. Zašto je to tako, to ćemo tek saznati.

 

Franklin je od sva tri protagonista najtipičniji GTA lik. On je bivši član bande koji radi za armenski salon luksuznih automobila koji vara svoje klijente prodajući im preskupe automobile koje si oni ne mogu priuštiti, a njega potom šalju kad te automobile treba vratiti. Sprijateljio se s Michaelom po zajednički obavljenom poslu nakon kojeg mu je Michael rekao „da mu je poput sina kojeg nikada nije imao.“

 

 

Kako će tri glavna lika funkcionirati u praksi? Neke misije će imati sva tri protagonista, neke će uključivati samo dva dok će postojati i tipične one man GTA misije. Igrač će moći zadavati uloge svim prisutnim glavnim likovima te oni neće biti samo NPC-i koji će vas voditi uokolo i davati vam podršku.

 

Što se tiče veličine mape, ona se još ne zna ali iz Rockstara nas uvjeravaju da je velika kao 'Red Dead, San Andreas i GTA IV zajedno i

O VELIČINI MAPE
"Mapa će biti velika kao da zbrojite one iz RDR-a, San Andreasa i GTA IV."
onda dodajte još malo.' Nadamo se da to nije puko pretjerivanje jer će biti mnogo slomljenih srdaca i mokrih maramica. Zahvaljujući novom grafičkom engineu vidljivost više neće biti ograničena na 1.5km kao što je bila u GTA IV već će igrači moći vidjeti „milje i milje“ grada i okoliša. Naravno, pitanje je što će s tim biti na konzolama koje sljedeće godine ulaze u svoju osmu (Xbox 360) tj. sedmu godinu (PS3).

 

Rockstar će inzistirati na misijama koje uključuju napete i opasne pljačke. Bilo je i sličnih misija u GTA IV samo bi ih sada trebalo biti mnogo više. Više ne spajate kraj s krajem već obavljate pljačke čija je krajnja nagrada mnogo veća te radite na nekoliko pljački istovremeno da ukradete što više novca i krenete dalje na planiranje novih.

 

Sad nam jedino preostaje da čekamo treći mjesec 2013. I da konačno zaigramo ovu igru koja prema dostupnim informacijama zvuči uistinu nevjerojatno. A do onda ćemo se hraniti informacijama koje nam Rockstar daje na kapaljku. Baj d vej, igra je zasad u razvoju za PlayStation 3 i Xbox 360 konzolu, a ako bude sreće, ljubavi i mirisnih livada, Rockstar bi mogao zasukati rukave i igru portati i na PC te Wii U.

 

 

Komentari

Nadimak
Komentar
Upozorenje: Uredništvo tportala protivi se širenju mržnje na vjerskoj, nacionalnoj, rasnoj ili drugoj osnovi. U slučaju da korisnici promiču govor mržnje ili vrijeđaju druge korisnike, komentiranje ispod tekstova bit će onemogućeno, a prekršitelji će biti prijavljeni policiji.

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije