http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

TRAGIČAN KRAJ

THQ više ne postoji

thq_logo_cmyk_jpg_jpgcopy
Datum objave:
24.01.2013 10:56
Autor: Marin Zdelar
Povećaj veličinu slova
Smanji veličinu slova
Pošalji prijatelju
Ispiši stranicu
Iako stvari čak ni nakon bankrota nisu izgledale katastrofično, THQ od danas više ne postoji, a njegove igre i studiji prodani su različitim ponuđačima

Već duže od godinu dana THQ je bio u financijskoj agoniji u kojoj se našao zbog brojnih loših poslovnih odluka. Nakon što je organizirana rasprodaja na Humble Indie Bundle na kojoj ste mogli kupiti devet THQ-ovih hitova za doslovno nekoliko kuna, ljudi iz THQ-a objavili su bankrot ali i najavili da imaju kupca i da će sve ipak završiti pozitivno.

 

No - nije. THQ od danas više ne postoji, a njegovi studiji prodani su na sljedeći način:

 

Relic Entertainment (Company of Heroes 2) – kupila Sega za 26.6 milijuna dolara

THQ Montreal studio – kupio Ubisoft za 2.5 milijuna dolara

Evolve (igra u razvoju) – kupio Take Two za 11 milijuna dolara

Volition Inc. (radi na Saints Row 4) – kupio Deep Silver za 22.3 milijuna dolara

Metro serijal – kupio Deep Silver za 5,8 milijuna dolara

Homefront – kupio Crytek za pola milijuna dolara

South Park: The Stick of Truth – kupio Ubisoft za 3.3 milijuna dolara.

 

THQ je osnovan 1989. godine a njegovo ime potjeće od skraćenice 'Toy Head-Quarter' jer je tvrtka, vjerovali ili ne, početkom 90-ih godina prošloga stoljeća proizvodila - igračke. Neć pet godina kasnije, 1994. THQ napušta posao s igračkama i u potpunosti se okreće produkciji video-igara i kroz godine gradi impresivno ime s još impresivnijim line-upom igara i franšiza.

 

Početak pada THQ-a možemo zacrtati u kolovozu 2010. godine kada je THQ lansirao uDraw, periferiju za Nintendovu Wii konzolu koja je naišla na iznimno loše kritike a time i prodaju. U ožujku 2011. godine vrijednost dionica THQ-a pale su za čak 26% i to zbog iznimno loše prodaje Homefronta zbog čega THQ instantno zatvara Kaos Studios i razvoj nastavka prepušta Cryteku. Da su problemi zaista ozbiljni pokazalo je i potpuno zatvaranje Red Faction franšize zbog katastrofalne prodaje Red Faction: Armageddona, posljednjeg nastavka u franšizi. Nakon toga THQ-u, nažalost, više nije bilo spasa.

 

Obožavatelji Darksiders franšize vjerojatno se pitaju gdje je ime Vigil studija. Nigdje, nitko za njega nije ponudio apsolutno ništa. To znači samo jedno – i studio i Darksiders 3 biti će ugašeni ako uskoro netko ne pokaže interes, a zasad je to napravio samo Platinum Games, kreatori Bayonetta franšize.

 

Tužan je ovo kraj za kuću uz čije su igre odrasle generacije, no s druge strane – to je jednostavno cijena loših odluka. Nadamo se da u rasprodanim studijima neće biti otpuštanja i da će svi projekti biti uspješno privedeni završetku. Redukacija će zasigurno biti i to je neizbježno, tim više što THQ više nije bio u poziciji diktirati uvjete prodaje. Većina igara i studija završila je u relativno dobrim rukama a nadamo se da slično biti i s Vigilom.

 

 

 

Komentari

Nadimak
Komentar
Upozorenje: Uredništvo tportala protivi se širenju mržnje na vjerskoj, nacionalnoj, rasnoj ili drugoj osnovi. U slučaju da korisnici promiču govor mržnje ili vrijeđaju druge korisnike, komentiranje ispod tekstova bit će onemogućeno, a prekršitelji će biti prijavljeni policiji.

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije