http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

NOVAC JOŠ JEDNOM POKREĆE SVIJET

Srednji prst upućen igračima zvan 'SimCity'

simcity
Datum objave:
08.03.2013 15:21
Autor: Marin Zdelar
Povećaj veličinu slova
Smanji veličinu slova
Pošalji prijatelju
Ispiši stranicu
Prije nekoliko dana na tržištu Sjeverne Amerike pojavio se dugoisčekivani SimCity, novi izdanak legendarne franšize koji je, sudeći prema najavim materijalima, pokazivao veliki potencijal. A onda je EA odlučio igru lansirati s problematičnom anti-piratskom zaštitom

Svi se još uvijek sjećamo problema na koje su naišli svi koji su kupili Diablo III u pretprodaji ili pak u prvih nekoliko dana nakon izlaska igre. Blizzard je naime odlučio da za igranje singleplayer kampanje morate imati stalnu vezu na internet. Naravno, na taj se način pokušala smanjiti razina piratizacije i to relativno uspješno. Ipak, Blizzard je bio nespreman i nije aktivirao dovoljan broj servera što je pak značilo da je igra za mnoge u prvih nekoliko tjedana bila doslovno neigriva.

 

No, Blizzard nije bio prvi. Po ovakvom DRM-u prvi je (ne)slavu stekao Ubisoft koji je kroz nekoliko navrata u svoj igre integrirao ovakvu zaštitu, pa se posipao pepelom, pa ipak i dalje nastavio s potrebom konstantnog pristupa na svemrežje.

 

Za posljednju kontroverzu zaslužan je pak EA. Kao da nisu pokupili dovoljno negativnog publiciteta s integracijom mikrotransakcija u Dead Space 3, EA je vrlo pronicljivo odlučio da će SimCity moći igrati samo oni s pristupom na internet. Mislivši da su naučili ponešto iz slučaja 'Diablo III', milijuni igrača kupili su SimCity prije ili na dan izlaska. I naravno, naišli na potpuni krkljanac. Većina igraća uopće nije uspjela pokrenuti singleplayer kampanju, a oni koji jesu imali su problema s potpunom neigrivošću.

 

To je prvo izazvalo iskaljivanje bijesa na Metacriticu u obliku katastrofalnih ocjena korisnika, a kasnije preraslo u pravu pobunu protiv EA koji je uza sve reagirao vrlo tromo i igračima odbio vratiti novac. Kažu, u procesu su aktivacije novih servera i kroz nekoliko dana sve bi trebalo biti u najboljem redu.

 

S druge strane, igrači opravdano tvrde da se radi o 'posudbi od 80$' jer kupili su proizvod koji nije funkcionalan i pozivaju ostale igrače da spriječe ovakvo ponašanje EA tako da 'glasuju svojim novčanikom'. Izdavačke kuće očito nisu u stanju naučiti lekciju bez da ih se kazni nekupovanjem igara. Nažalost, praksa pokazuje nešto sasvim drugo – Diablo III postao je najbrže prodavana PC ekskluziva u povijesti gaminga a SimCity već nekoliko dana pokušava zaigrati nekoliko milijuna igrača.

 

Stvari će kroz tjedan-dva najvjerojatnije funkcionirati sasvim normalno, no dojam da su igrači prevareni ostati će trajno. Da stvar bude gora, kroz pet ili deset godina EA će isključiti servere i singleplayer aspekt SimCityja više neće biti moguće igrati osim ako se ne udostoje patchirati igru na način da za njeno igranje više neće biti potrebna stalna veza na internet. Mogućnosti za to zasad su vrlo male.

 

Oni pak koji su i uspjeli zaigrati igru kažu da je SimCity 'poglupljena' verzija SimCityja 4 koja je ograničena na svim razinama i da je vidljivo da je Maxis napravio ogromne ustupke kako bi udovoljio prohtjevima EA i igru napravio pristupačnom širem broju igrača.

 

Da nije žalosno bilo bi urnebesno smiješno.

 

 

Komentari

Nadimak
Komentar
Upozorenje: Uredništvo tportala protivi se širenju mržnje na vjerskoj, nacionalnoj, rasnoj ili drugoj osnovi. U slučaju da korisnici promiču govor mržnje ili vrijeđaju druge korisnike, komentiranje ispod tekstova bit će onemogućeno, a prekršitelji će biti prijavljeni policiji.

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije