Metro: Last Light

metro 2033
17.05.2013 12:47

Metro Last Light je nemjerljivo bolji i kompleksniji od prvoga mu dijela...i mi ne znamo gdje uopće početi. Okej, riječ je o igri ruskih autora koja nije tipični FPS, već jedno post apokaliptično iskustvo nabijeno atmosferom, odmjerenom gameplay dinamikom i scenama koje ćete pamtiti dok ste živi. Kao i u prvoj epizodi, preuzimate ulogu Artyoma; frajera koji je imao gadnih moralnih problema oko rješavanja prijetnje tzv. Dark Onesa. Njegove se grižnje savjesti nastavljaju i ovdje; novi Metro ispunjen je psihološko-dramaturskim sekvencama u kojima preispitujete svoju ulogu čovjeka kao takvoga.

Što to čini ljudksu rasu ljudskom, i da li su The Dark Onesi također zaslužili egzistenciju u apokalipsi koju je između ostaloga uzrokovao - upravo čovjek...? Nevjerojatno duboka atmosfera provlači se kroz cjelokupni level design. Da, tu su i dalje nazivne metro katakombe u kojima je mrak ujedno vaš strašitelj ali i prijatelj. Međutim, Metroov svijet je sada proširen i raznolikiji. Površina Zemlje je jedno makabrično igralište nakrcano mutantima, mutiranim lignjama i sijasetom ekocidnih hazarda koji vam ugrožavaju život. Primjer; u nekim regijama ne možete preživjeti bez plinske maske. Ali, uz masku vam trebaju i potrošivi filteri za filtraciju zraka! Oni su pak rijetki i nalaze se srkiveni iza raznih nooks & cranniesa.

Metro: Last Light

Stoga se obavljanje kakve sekundarne misije iz ležernosti ubrzo može pretvoriti u pravu paniku preživljavanja. Strah i nesigurnost nažalost proizlazi i iz ponašanja pripadnika vaše vlastite vrste. Ljudi su podijeljeni u razne frakcije, a svaka od njih će pronaći neki valjani razlog da vas pošalje u astral. Srećom, prilikom rješavanja ljudske bagre imate nekoliko opcija. Tu je dakako klasični gun-hoo pristup ispucavanja metaka u njihova nemila prsa. Međutim, i metci su rijetki. Bez obzira što ih možete kupovati, uvijek će vam faliti valute. Pogotovo na hard težinama. Okej, tu je i stealth pristup tihog klanja iza leđa i izbjegavanja stražara. Ovo se može kombinirati i sa stvaranjem mraka; odvrnite ili raspucajte žarulje oko sebe kako bi vas oponenti teže razaznali. U sve se lijepo uklapa i hrpa raznovrsnog naoružanja kojega možete modificirati npr. prigušivačima.

Metro: Last Light

Dakle, morate razmišljati i taktizirati; zbog ograničenih resursa, svaki će vaš odabir imati drastične posljedice na kasnije odigravanje misija. No iako je igra teška, ima dovoljno motivatora koji vas tjeraju dalje. Neki od njih su i fantastične cut scene real time animacije koje su tako personalne da uopće ne djeluju skiptirane. Podržane su i odličnim voice actingom, vrištanjem i hrpom precizno-oštrih zvučnih efekata koji dodatno grade tu famoznu atmosferu. Npr., budite sigurni da ćete rominjanje kiše iz novog Metroa itekako zapamtiti jer će to isto rominjanje biti povezano sa užasom koji vas čeka na površini. Sve u svemu, u igri prevladava osjećaj očaja i žaljenja za stvarima kakve su nekada bile. Na svakom čošku ćete vidjeti makabrične pokušaje ljudskih bića da stvari vrate u prividnu pred-apokaliptičnu normalu. Samo što su ti pokušaji paradokosalni sami u sebi; npr., umjesto treniranja lavova, gledati ćete cirkusku epizodu treniranja mutanata. Baš su ti sitni detalji ono što izdvaja Metro Last Light od tipičnih šutera koji on ni u ludilu - nije.

Metro: Last Light

Tehnički detalji? Pa recimo samo to da je Nvidija ugrabila priliku kako bi preko ove igre reklamirala svoju relativno novu GeForce GTX 660 karticu. Taj podatak govori sasvim dovoljno o grafičkoj kvaliteti recenziranog naslova. Srećom, tehnička situacija nije puno gora ni na konzolama. Uglavnom, još se jednom očituje ruska opsjednutost sa optimizacijama grafičkih enginea što nam se jako sviđa. Bližimo se kraju i zaključku. Metro Last Light je izuzetno dramatičan i zanimljiv proizvod. Zbog toga ćete progledati kroz prste njegovim manama poput ponekad zbunjenog AI-a ili problema sa clippingom poradi kojeg neprijatelji znaju zabiti svoje puške u zidove i armirani beton. Uostalom, vaša puka potreba za preživljavanjem će vas onemogućiti u picajzlastoj potrebi da uopće obraćate pažnju na ovakve detalje. Konačno, u igri su i neki nadnaravni elementi koje namjerno nismo spominjali kako bi vam ostavili da nešto otkrijete i sami. Ne, drugovi i drugarice; nismo spojleri! Ali smo zato oduševljeni novi Metroom koji će sigurno postati novi benchmark za igre, ali i za interaktivna literalna djela ovoga tipa.

Ocjena; -5.