Call of Juarez: Gunslinger

GUNSLINGER
24.05.2013 13:40

Nakon ogavnog, smećastog, govnastog, truležnog, putrificirajućeg izbljuvka znanog kao Call of Juarez: Cartel, autori ove franšize su se vratili svojim korijenima. To jest, vratili su se na divlji zapad i sve one šablonske, naivne ali i toliko prokleto zabavne vajld vest klišeje. Call of Juarez Gunslinger, možda nije u scenarističkom rangu Dvojke, ali je zato jezgrovit i pun adrenalinskog i arkadnog napucavanja. Okej, ni priča nije propast; protagonist se zove Silas Greaves, a riječ je o tipičnom kaubojčetu koji voli ulaziti u birtije iliti popularne Salune. Tamo svojim kolegama po viskiju priča lovačke o svojim nekadašnjim podvizima od kojih je svaki epizoda za sebe.

Call of Juarez: Gunslinger

Ovaj pristup kao prvo omogućuje raznolikost jer igra nije vezana jakom fabularnom niti. Štoviše, još se jednom upotrebio specifični sustav naracije, u kojem spiker objašnjava i prati igračeve poteze u realnom vremenu. Uglavnom, način na koji se odvija radnja je vrlo živ, fluidan i interesantan. Igra vas istovremeno neće zatrpati nepotrebnim informacijama, peripetijama i glupavim povijesnicama NPC likova. Međutim, glavna stvar u igri je narodski rečeno - osjećaj napucavanja. Oduvijek smo tvrdili da je za uspjeh pojedinog FPS-a najbitniji upravo ovaj element. Kuku si ga lele predivnoj grafici i arhitekturi, ako je pucanje u karakonđule istovjetno draškanju dupeta lemuru iz sjeverozapadnog Mozambika. Ovdje to nije tako, o ne!

Call of Juarez: Gunslinger

Svako ispucano tane se čuje, vidi, pištolji i puščetine pritom sočno trzaju, a udarac olova u tijelo je genijalan. Neprijatelji se ponašaju tako zadovoljavajuće; trzaju se, previjaju se, poskoče kad ih pogodi metak, što vas opet tjera da ih nastaviti puniti sa onim što ih ide. A poseban je gušt izmjenjivati tipove naoružanja. Za blisku borbu tu su vam moćni pištolji koje naravno možete i dual vildati. To jest, držati ih u obje ruke. Close combatu odgovaraju i puške koje su u stanju sa samo jednim izbojem poslati momke na trajni ban iz ove stvarnosti. S druge strane, za dalekometno prepucavanje imate vinčestere i ine rajflove sa kojima skidate golupčiće skoro kao sa snajperom. Gušt zaokružuje bacanje dinamita, a ovo ne moramo puno objašnjavati. Krš i lom na sve strane; pije se rakija, majke urliču, a brkati momci se vesele životu na Srednjem zapadu. Još nešto; uspješno napucavanje vam otvara množitelje bodova, no znamo da ste više navikli na izraz - score multipliere.

Call of Juarez: Gunslinger

Daklem, radi se o napucavajućim comboima koji vam daruju hrpetinu bodova. A te iste bodove opet koristite za nadogradnju vaših skillova. Poput preciznijeg pucanja u dvobojima, aktiviranju moći usporenog vremena itd. Lakšeg ispijanja rakije prepečenice iz pedeset i druge godine i tako dalje... Dakle, score ovdje nije samo za šminku, već je aktivni igraći element koji će vas motivirati na combo napucavanje mrskih brkatih gadova. Vratite nam naš viski, vi propalice nijedne! Fešta rokanja pronalazi svoj vrhunac u posebnom arcade modu. Ovo je pak skup brzih, kratkih arkadnih misija u kojima je cilj što prije doći do kraja i pokupiti što više bodova. Ljepota je u tome što je igra povezana na internetske ljestvice, pa se konačno možete hvaliti prijateljima kako ste opaki wild vest arkadaš. Ista je stvar i sa modom dvoboja čiji se rezultati također upisuju na leader board.

Usput, dvoboj je sada malo modificiran, ali o čemu se točno radi, valjda možete prokljuviti i sami. Sve u svemu, ovo je igra koje uopće ne filozofira ili folira. Koristi sve ono najbolje iz Call of Juarez franšize, a glavni joj je cilj; zabaviti, zabaviti, zabaviti. Stoga savjetujemo autorima da se mane kojekakvih Cartelova te da se drže ovoga u čemu su najbolji. Samo će tako zaraditi najviše novacova za kupnji čim više viskija. Koji će ih opet potaknuti na kreativni brain storming za izradu novog Juareza. Sa kojim će zaraditi još više novacova za kupnju još više viskija...i mi dođosmo do još jednog začaranog kruga. A dođosmo i do dijela recenzije kojeg zovemo ocjenjivanje igre. Ovoj igri dajemo ocjenu: +4.