http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

NEIZVJESNA BUDUĆNOST

Hoće li telefoni pojesti prijenosne konzole?

Playstation-Vita
Datum objave:
09.09.2013 12:48
Autor: Damir Rukavina
Povećaj veličinu slova
Smanji veličinu slova
Pošalji prijatelju
Ispiši stranicu
Ovog tjedna bavimo se budućnošću handhelda odnosno prenosivih platformi

Vrijeme prenosivih konzola je na zalasku. Zvuči kontroverzno? Nervira vas još jedan pesimistički članak iz opusa autora ovih redaka? Ne brinite, stvari nisu niti približno zastrašujuće kao prva rečenica. Vidite, kada uzmete u obzir da nove generacije handhelda imaju ozbiljnih problema s konkuriranjem vlastitim prethodnicima, onda otprilike imate ideju kamo ovaj vlak putuje. Ne smatramo se pesimistima, ali indikacije govore kamo se tržište konzola kreće prema dolje, a handheldi samo prate korak.

 

Odnos s televizijom? Stvarno, Microsofte?
 

 

 

Da pojasnimo - nove generacije konzola hvale se vrhunskim hardverom, jakim popisom naslova i prihvatljivom cijenom. Također, proizvođači kao takvi nastoje nove platforme učiniti puno privlačnijima široj publici. A publika kao takva utjecana je većim brojem faktora - od same cijene konzola, do "konkurentskih" tehnologija. Na njih utječe činjenica da im se tijekom silnih reklamnih kampanja za Vitu i 3DS u džep zavukla nova konzola - njihov smartphone.

 

Dostupno na PC-u, a uskoro i na tabletima...
 

 

I tu, vidite, nastaju problemi. Klasično tržište konzola pod izravnim je utjecajem smartphoneova i tableta čiju integraciju Microsoft i Sony razglašavaju koliko su dugi i široki. Na strani periferije stoje Sony Vita i Nintendo 3DS -  gledajući se i pitajući jedno drugo što da oni rade ovdje? Pa, unatoč činjenici da obje platforme imaju kolekciju vrlo interesantnih naslova, bilo bi logično zaključiti kako njihova prodaja prati trendove njihovih prethodnika. Međutim, ona ne zadovoljava. Primjera radi, usporediti ćemo jednu od najuspješnijih prijenosnih konzola Playstation portable - koji je izašao 2004. i najnoviju Vitu. Brojke su zabrinjavajuće - PSP je do danas prodan u preko 76 milijuna primjeraka, dok njegov stariji brat, makar neusporedivo kraće na tržištu, prolazi kroz katastrofalno razdoblje sa jedva 2,2 milijuna prodanih primjeraka tijekom prošle dvije godine.

 

 

Jedan od rijetkih razloga zbog kojih bismo kupili Vitu...
 

 

Nintendov 3DS postigao je puno bolji uspjeh sa oko 32 milijuna prodanih konzola, što je u prosjeku bolje od njegovog prethodnika - uzmemo li da je dotični tijekom 9 godina prodan u oko 150 milijuna primjeraka. Ako Nintendo nekim čudom uspije 3DSovu prodaju držati na ovom nivou tijekom idućih sedam godina, konzola će se prodati u više primjeraka nego njezin prethodnik. A realno gledano, svi znamo da neće. Naknoviji 2DS koji je namjenjen onima koji nemaju 3DS a ne baca im se toliko para na 3D koji je ionako drek - je indikator kako Nintendo nakon povećavanja 3DS-a nije pretjerano oduševljen prvotnim rješenjem.

 

....drhtanje....
 

 

Za to vrijeme Android i iOS polako osvajaju tržište. Casual gaming proždire hardcore, a za sve one koji su spremni iskeširati više od pet dolara za hardcore gaming app, tu su EA, Activision i 2K koji već nekoliko mjeseci na vrlo suptilan način mobilno tržište opskrbljuju skupim hardcore igrama. Poanta je da se nove generacije prijenosnih konzola polako gube smisao. Da, radi se o snažnom hardveru koji može pokretati lijepe igre. Međutim, taj hardver košta preko 200 € i njegova jedina praktična namjena je igranje igara. Isti korisnik vrlo vjerojatno posjeduje telefon na kojem pokreće gomilu drugih igara, te koji zbog jednog ili drugog razloga okljeva kupiti prijenosnu konzolu. Jasno, primarno tržište za handhelde su roditelji s klincima koji nisu pretjerano spremni svojem podmlatku kupovati Galaxy S4 ili iPhone samo kako bi se igrao. Ali to je otprilike to.

 

2K Drive - najnoviji "visokobudžetni" iOS naslov koji demonstrira kako velike kompanije polako ali sigurno isprobavaju vode u mobilnom gamingu.

 

Na kraju priče sve se svodi na činjenicu kako zbog dostupnosti tehnologije i eksplozije mobilnog gaminga prijenosne konzole polako gube na popularnosti. Njihov odlazak u anonimnost trajati će još barem pet do šest godina, no kada se desi, svi će već odavno biti indiferentni zbog toga jer će se ionako cijelo vrijeme igrati na svojim jeftinim smartphoneovima.

 

 

... i tako.... Xcom na iOS-u....doduše, nije najjeftinija stvar ikad...

 

Komentari

Nadimak
Komentar
Upozorenje: Uredništvo tportala protivi se širenju mržnje na vjerskoj, nacionalnoj, rasnoj ili drugoj osnovi. U slučaju da korisnici promiču govor mržnje ili vrijeđaju druge korisnike, komentiranje ispod tekstova bit će onemogućeno, a prekršitelji će biti prijavljeni policiji.

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije