http://playtoy2.tportal.hr/playtoy

IZ INDIEJA U TRIPLE A

Kvari li novac nezavisni gaming?

saints row
Datum objave:
25.02.2014 11:54
Autor: Damir Rukavina
Povećaj veličinu slova
Smanji veličinu slova
Pošalji prijatelju
Ispiši stranicu
Gamereport se ovog tjedna pita do koje granice novac pomaže tvorcima novih naslova

Općenita tema među gamerima "dugog staža" pitanje je nečeg novog. Inovacija i novi načini igranja igara uvijek su privlačni kada ste vidjeli sve. I slažemo se s time kako automatsko uperivanje prsta prema nezavisnim razvojnim timovima znači da se od njih očekuje svježa krv. Neka okvirna doza kreativnosti koja će okrenuti gaming svijet naglavačke.

 

 

 

 

Međutim, ono što biste se mogli zapitati je zbog čega velike kompanije nikada ne donose veličanstvene inovativne igre? U krajnjoj liniji, mnogi manji timovi potpisali su ugovore sa jakim izdavačima, dobili budžet, te onda napravili par naslova za njih. I ironično, ti naslovi nisu bili niti inovativni, niti revolucionarni. U najboljem slučaju se radilo o preuzimanju neke starije franšize koja donosi novac ili iskorištavanju njihovih dosadašnjih naslova i prebacivanja u hiperprodukciju. Da, Electronic Arts, gledam u vas i vaše "hendlanje" kreativnih timova.

 

 

Zašto nema više Burnouta?
 

 

Mislim, budimo kristalno jasni - sve kompanije koje danas ubiru masivne profite ili su se u potpunosti prebacile na izdavaštvo nekada su bile mali nezavisni timovi. Gdje je pukla nit inovacije? Gdje je produkcija postala hiperprodukcijom? I Activision je morao početi sa nečime. Pa, iskreno - meni se čini da je čitava ideja tranzicije iz nezavisnog malog developerskog tima u veliki milijunima financirani stroj za proizvodnju zabave uključuje i konstrikcije koje zadaje moderni gamer - osoba koja čita upravo ovaj članak. Kompanije vam nude ono što se najbolje prodaje i one funkcioniraju po principu zadovoljavanja čim većeg broja korisnika sa čim manjim brojem naslova.

 

 

Evo kamo je otišao Burnout... :)

 

Zbog toga se zapravo vraćamo na tisuću puta prežvakanu temu o smanjenju broja žanrova. Međutim, za razliku od vječitog predavanja "štafete budućnosti" mladim i maštovitim firmama, prisjetimo se prastare teze o tome kako se povijest zapravo ponavlja. Poanta je da kompanije koje su nekada bile nezavisne i sačinjene od malog broja profesionalaca u jednom trenu postaju dio nećeg velikog. I što ako, zamislite, oni sami u jednom trenu ne mogu napraviti naslov financiran milijunima? Jesu li se njihove ambicije toliko povećale da se vizija konačne igre rasplinula? Imaju li indie timovi snage i kapaciteta raditi velike naslove ili je ingenioznost njihovih igara zapravo inspirirana pomanjkanjem sredstava? Ili od gomile novčanica doslovno ne vide ekran, pa im posao ide presporo.

 

Sirova realnost posla u gamingu vrti se oko sljedeće premise - ponude i potražnje. Kada se pronađete u sklopu velike korporacije, očekujte adaptaciju na njihove norme. Jedini način na koji možete održati svoj integritet i pridobiti povjerenje novog gazde je astronomska zarada. Dvije firme koje su to postigle su Blizzard i Naughty Dog. Međutim, vodite računa o tome kako su obje kompanije prije neke vrste integracije u veće firme imale strahovito jako zaleđe u vidu vlastite produkcije. Ako vaš gazda ne vidi da okrećete veliki profit, on će vas se riješiti ili će vas iskoristiti za nešto drugo. Najbolji primjeri su silna restrukturiranja i prebacivanja kadra u poznatim velikim firmama.

 

 

 

 

I onda se čovjek zapita zbog čega neki autori odlučuju ne napraviti taj veliki korak. Štoviše, u posljednje vrijeme svjedočimo nečemu sasvim suprotnom - velikim gaming dizajnerima i programerima koji raskidaju ugovore sa velikim kompanijama samo kako bi radili na nezavisnim projektima koji nisu ograničeni korporativnim normama. Dođe vam da se zamislite, zar ne? Ako ljudi poput Kena Levinea iz Irrationala dižu sidro makar se valjali u novcu, zbog čega bi se itko htio zaljetati u zagrljaj kompanija koje će ih u konačnici uništiti?

 

Komentari

Nadimak
Komentar
Upozorenje: Uredništvo tportala protivi se širenju mržnje na vjerskoj, nacionalnoj, rasnoj ili drugoj osnovi. U slučaju da korisnici promiču govor mržnje ili vrijeđaju druge korisnike, komentiranje ispod tekstova bit će onemogućeno, a prekršitelji će biti prijavljeni policiji.

Prednarudžbe bez pokrića

Prednarudžbe bez pokrića

Zbog čega ljudi pri kupnji igara ne bi smjeli nasjedati na jeftine pre-order bonuse saznajte u najnovijoj Gamereport temi tjedna

opširnije